Nie od dziś wiadomo, że dobry marketing skutecznie pomaga w szybkiej sprzedaży produktów czy usług na bardzo korzystnych warunkach. Podobnie jest w przypadku sprzedaży bądź wynajmu nieruchomości, gdzie pakiet sprytnych, niskobudżetowych „zabiegów” – pozwala właścicielowi domu, mieszkania czy lokalu użytkowego uzyskać bardziej satysfakcjonującą cenę. Jak atrakcyjnie „opakować” towar, jakim jest wystawiona na sprzedaż nieruchomość i dlaczego nieodzowny jest w tym home staging?
Czym jest home staging i po co się go stosuje?
Home Staging to przygotowanie nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu, polegające na odświeżeniu i uatrakcyjnieniu wyglądu lokalu stosunkowo niewielkim nakładem środków. Celem home staging’u jest taka aranżacja wnętrza, która przyciągnie uwagę jak największej liczby potencjalnych klientów. Usługa ta coraz powszechniej wykorzystywana jest przez profesjonalne biura nieruchomości, bowiem jej efekty pozwalają łatwiej znaleźć nabywcę na mieszkanie albo dom „po liftingu” i zgarnąć dodatkowy zysk. Wśród czynności, jakie standardowo składają się na home staging, należy wymienić m.in. sprzątanie, umycie podłóg, blatów i okien, uzupełnienie ubytków w ścianach, drobny remont/odświeżenie oraz udekorowanie wnętrza.
Z reguły praca i wydatki poświęcone na działania w ramach home staging’u są zdecydowanie mniejsze od potencjalnych korzyści. Atrakcyjnie wyglądające wnętrze i umiejętnie wyeksponowane jego charakteru/walorów, potrafi zdziałać cuda. W oczach nabywcy zadbane mieszkanie ma znacznie większą wartość, co nierzadko przekłada się na uzyskanie ceny transakcyjnej od kilku do kilkunastu procent przewyższającej pierwotne oczekiwania właściciela! W najgorszym razie, profesjonalnie wykonany home staging pozwala szybciej sprzedać lub wynająć nieruchomość (według badań czas znalezienia klienta na nieruchomość po home staging’u skraca się nawet o 40 %.).
Jak to zrobić? Skontaktuj się z nami, a udzielimy bezpłatnych porad.